zaterdag 15 mei 2010

The fantastic mr. Fox


Een tijd geleden kreeg mijn nichtje het boek 'De fantastisch meneer Vos' van Roald Dahl voor haar verjaardag. Ik kon het niet laten er in te lezen en het is een leuk en spannend verhaal. Vol verwachting gingen we daarom ook naar de bioscoop zeker na de positieve recensies. Het is zeker een ingenieuze, mooi gemaakte en leuke film. De stemmen zijn prima gedaan - zeker Michael Gambon als de gemene boer Beans (meer passend bij zijn rol in The Cook, the thief, his wife and her lover dan bij de Dumbledore waarvan we hem de laatste jaren kennen). Toch overtuigde de film me niet helemaal. Het verhaal raakte me onvoldoende en ik leefde niet echt mee met de karakters, met uitzondering dan van puberzoon Ash. Misschien blijft de fantastische meneer Vos in de film toch wat te zelf ingenomen, iets wat je in het boek natuurlijk veel meer zelf kunt invullen. Daarom een film die wel aardig is, maar niet echt beklijft.

Geen opmerkingen: