woensdag 1 juni 2011

Festival aan de Werf.

Het is de eerste keer dat ik voorstellingen zie op het Festival aan de Werf. De eerste voorstelling is 'I am 1984' van Barbara Matijevic. Het is een voorstelling als een lezing met allerlei associaties en al dan niet toevallige verbanden over 1984. Het doet even denken aan het begin van de film Magnolia, ook daar verbanden tussen schijnbare toevallige gebeurtenissen. Het is een leuke, prettige voorstelling maar het einde is abrupt zonder dat er echt een conclusie is.
Daarna gaan we naar Actor van Kris Verdonk. Het is meer een installatie dan een voorstelling, hoewel je doordat je wordt rondgeleid wel wordt 'gedwongen' wordt de installatie in een bepaald ritme te zien. Het eerste deel is een soort bak met bewegende stoom. Mijn eerste gedachte is aan de 'pensive' uit de Harry Potter films. Ik vraag me af wat er gebeurt als ik voorover zou buigen, zou ik dan ook in een andere wereld komen. Daarna zie je een videoprojectie (het holodeck van Star Trek) en tot slot een robot die probeert te springen en te lopen. Intrigerend om de drie onderdelen te zien.

Geen opmerkingen: